Július elejétől a pápa rádiójában öt nyelven (olaszul, angolul, spanyolul, franciául és németül) hirdetések is elhangzanak. A Vatikáni Rádió és a reklám kapcsolatáról Federico Lombardi jezsuita szerzetes, a Vatikáni Rádió igazgatója nyilatkozott a Stáció című lapnak. Az interjút a Magyar Kurir internetes oldala is közli.
A reklámozás lehetőségéről szóló vita már nagyon régre nyúlik vissza - mondja az interjúban Lombardi. Az erőforrások megteremtésére, a pénzügyi mérleg egyensúlyban tartására számos rádióban használnak reklámot, ezért sokakban felmerült, hogy a Vatikáni Rádió, amelynek hatalmas kiadásai vannak, miért nem él ezzel az eszközzel. Nem ideológiai vagy elvi okok, hanem a rádió műsorstruktúrája és célkitűzései miatt volt így - hangsúlyozza az igazgató, hozzátéve: „A műsortervben rögzített időpontokban rövid, különböző nyelvű híradások követik egymást. Egy ilyen struktúrában nem sok értelme van a reklámnak, hiszen az azért készül, hogy ismételt üzeneteivel egy állandó csoportot elérve felhívja valamire a figyelmet vagy eladjon egy meghatározott terméket. Ha valaki végiggondolja, hogy a Vatikáni Rádiót Kínától Afrikáig, Chilétől Oroszországig hallgatják a rövidhullámon, rájön, hogy egy ennyire heterogén hallgatóságnak reklámot sugározni értelmetlen, valamint idegen lett volna a Vatikáni Rádió tevékenységétől és szolgálatától.
Mára azonban a dolgok megváltoztak. A rádióban új csatornák vannak, az egyik például FM sávon 24 órában sugároz műsort Róma és környéke számára, az internetes közvetítés pedig természetesen még nagyobb területet fed le. Ennek a műsortervében jóval több hely van reklámok beillesztésére olyan hallgatóságnak, amely hosszú órákon keresztül követi az adást. Itt természetes módon talál helyet a reklám, tehát lehet benne gondolkodni a bevételszerzés érdekében. Az így befolyó összeg persze nem lesz olyan hatalmas, mint a Vatikáni Rádió globális szükséglete, ugyanakkor olyan bevételt jelenthet, amelyet nem szabad leértékelni vagy figyelmen kívül hagyni."
Ami a külföldre sugárzott adásokat illeti: létezik az internetes közvetítés lehetősége, például „on demand" (azaz igény szerint) tehetők elérhetővé audioműsorok, vagy amelyeket más hírszolgáltatók is átvesznek, illetve vannak olyan weboldalak, amelyeken el lehet helyezni reklámokat vagy promóciós anyagokat - nyilatkozza az igazgató.
Federico Lombardi ugyanakkor felhívja a figyelmet: „Ezeket az eszközöket meg kell tanulnunk használni, fokozatosan és nagy figyelemmel kísérletezni velük, de úgy, hogy ne kerüljenek bele idegen, nem megfelelő elemek műsorkínálatunkba." A szelekció módjáról pedig a következőket mondja: „Kapcsolatban vagyunk egy, a reklám területén dolgozó közvetítő céggel, amely jól ismeri a Vatikáni Rádiót és az egyházi intézményeket. Az a feladata, hogy összegyűjtse az érdeklődőket, majd javaslatokat tegyen számunkra. Természetesen a rádió vezetősége dönti el, hogy végül melyik hirdetőt, illetve reklámszöveget fogadja el. Arra is figyelmet fordítunk, hogy műsorunkban olyan intézmények, cégek kapjanak helyet, amelyek a közjó érdekében tevékenykednek, és nem pusztán kereskedelmi hasznot hajtó üzeneteket közvetítenek.
Az energiatermelő és -szolgáltató ENEL céggel indultunk, amely nemzetközi szinten figyelmet fordít a környezetvédelmi problémákra. Olyan intézmények is szóba kerülhetnek, amelyek biztosításokat kínálnak, tehát szociális szempontból is hasznosak lehetnek. Figyelni fogunk arra, hogy olyan reklámozó intézmények üzeneteit közvetítsük, amelyek hasznos és általánosan elismert szolgátatásokat nyújtanak, és oda nem illő üzenetekkel nem zavarják meg a rádió arculatát."
Az igazgató hangsúlyozza, hogy nem csupán etikai jellegű lehet a válogatás szempontja: „Lehet teljesen etikus módon foglalkozni cipők eladásával is, de mi valószínűleg nem közvetítünk majd ilyen üzeneteket. Nem szűk értelemben vett etikai korlátokról van szó, ám létezhetnek olyan kereskedelmi reklámok, amelyek minden szempontból becsületesek, mégsem megfelelőek számunkra. Nem fogunk például luxustermékeket népszerűsíteni."
Nincs hozzászólás.
Piac és gazdaság - keresztény szemmel
állásközvetítés (2), adó (1), ajánló (1), Érme (1), ÉrMe (5), ökológia (1), érme (1), üzlet (5), bakancslista (1), Bakancslista (1), bikicsunáj (1), bizalom (1), Caritas in Veritate (2), cégvezető (1), Czellár Mónika (1), Doing Business (1), e-gazdaság (1), felelősség (2), fogyasztóiság (1), gazdaság (15), gazdasági válság (1), globalizáció (2), hálózat (1), HR (3), ideológia (1), igazság (1), II. János Pál Gazdaságetikai Intézet (1), ingyenesség (1), interjú (1), internet (1), környezetvédelem (2), közösség (1), közjó (1), kormány (1), mádia (1), Management by Jesus (1), mérnök (1), menedzser (1), multi (1), nagyvállalat (2), pályaválasztás (1), pénz (3), piac (1), politika (2), Rafael (1), reklám (1), Sapientia (1), Schumicky András (1), spekuláció (1), szeretet (1), szocializmus (1), tervezés (1), tőzsde (1), továbbtanulás (1), utópia (1), vállalatvezető (1), vállalkozás (1), vállalkozó (1), válság (1), Vatikán (1), XVI. Benedek (2)
© 2008-2024, IGEN